fredag 6 maj 2011

2011 MAJ VÅRBILDER ÖSTER










Nu har jag kommit till Östra Torget . Här kan ni se Bauerhuset där tidigare Vuxenhabliteringen Jönköpings Län Låg på Målaregatan där vi hade Hjälpmedelscentralen. Tolk och Hörselcentralen hade sina Lokaler här tidigare . Ni ser också det beryktade arkivhuset som sitter ihop med stadsbiblioteket. Idag inrymmer Bauerhuset Socialstyrelsen , Kooperativet Olja , Café Blåfiket och Där Finns Fastighetsbolaget Corallen ett stort fastighetsbolag i Jönköpings Län och Övriga Småland . Corallen hyr ut Kontorslokaler / Hyreslägenheter. Här byggs nu skl Äganderätter med Butikslokaler bottenplanet Coop Konsum Öster alltså Fd Gröna Konsum . En gång fanns Konsum Öster på Lillgatan - Kilallén . Här har jag stått På Östra Torget och Väntat på Bussen till Fub - Talldungen - Haverdal Halmstad . Jag var alltid ute i mycket god tid på plats med mina Personliga Assistenter innan Resan ned. Avgång var kl 09.30 och Annkomst vid Östra Torget Ca: Kl 13.00. Ditresan tog 3 1/2 timmar och hemresan tog 3 timmar efter 3 Veckorsperioder som det var Förr om Åren . Likaså väntade mina Personliga - Assistenter vid Östra Torget . Vid Östra Torget har Många gånger jag väntat på bussen när det gäller olika konserter i anndra kyrkor i samband med Allakankören Svenska Kyrkan - Ljungarum / Kristine . På Östra Torget i Busspakeringen har Busslinje 12 och 18 haft sina Ändhållplater vissa tider i Jönköpings Länstrafik Ab i Vintertidtabell såsom Sommartidtabeller . Samt för Turistbussar och Jlts Färdtjänstentréprenörer . Totalt har jag Promenerat 6 1/2 Timmar Fredag - Lördag . Tillsammans med Personlig Assistent Johan och Personlig Assistent Lars - Gunnar .
















































1 kommentar:

  1. Hej Andreas!
    Vilka fina bilder från Ö. Torget.
    Tror du att löven har slagit ut på alla
    träden nu?
    Hälsningar Nilsson

    SvaraRadera